OSMANGAZİ ÖĞRENCİLERİNDEN FİDAN DİKİMİ









Geyve Kaymakamlığı ve Orman İşletme Müdürlüğü Osmangazi İlköğretim Okulu öğrencileriyle birlikte fidan dikti, orman haftası ile nevruz bayramını kutladı ve doğa yürüyüşü yaptı.

Geyve Orman İşletme Müdürlüğü ve Milli Eğitim Müdürlüğünün birlikte düzenlediği etkinliğe; Geyve kaymakamı İdris Akbıyık, Orman İşletme Müdürü Selçuk Kurtbal ve personeli, Milli Eğitim Müdürü Beşir Nalbant, ME müdür yardımcısı Mehmet Doğan, Vergi Dairesi Müdürü Müdürü Ali Kalkan, Osmangazi İlköğretim Okulu müdürü Resul Uysal ve Osmangazi İlköğretim Okulu öğrencileri katıldı.

Geyve- Akseki mevkiindeki ağaç dikme programında sunuculuk yapan Osmangazi İlköğretim Okul öğretmeni Ümran Kavak: “Ağaçların bilinçsizce kesilmesi ve yakılması hem dünyanın güzelliğini bozdu hem de toprakların verimini azalttı.”dedi.
Geyve Kaymakamı İdris Akbıyık, yaptığı konuşmada; sağlıklı yaşayabilmek için ormanların korunması gerektiğini belirtip:”Doğayı korumanın da Nevruz gibi kültürel zenginliklerimize sahip çıkmanın da temelinde eğitim vardır.
Orman İşletme Müdürü Selçuk Kurtbal: “Doğayı ve ormanları korumak, bir vatan borcudur. Bugün Akseki mevkiine 300 fidan dikeceğiz. Ayrıca kendi bahçenize dikmeniz için birer tane fidan hediye edeceğiz.” dedi.
MEM Beşir Nalbant: “Ağaç dikmek; yol, köprü yaptırmak gibi hayırlı bir iştir. Çünkü meyvesinden yiyen, gölgesinden istifade eden kuşlar dahi, fidanı diken kişiye duacı olur. Nevruz, atalarımızın kışın soğuğundan, bahar mevsimine geçişlerinin bayramıdır. Birlik -beraberlik içinde kültürümüzü yaşatmalıyız.” dedi.
Orman İşletme Müdürlüğü tarafından: “Ağaç, çiçek ve yeşillik demektir.”

“Kalpler sevgisiz, toprak fidansız kalmasın. “ Asılmış olan afişler öğrenciler tarafından ilgi çekti. Fidan dikmeğe gelen herkes ve öğrenciler birer adet fidan dikti.

Geyve MEM(Milli Eğitim Müdürlüğü), programa katılanlara; köfte ekmek ve ayran ikram etti.          

Düzenlenen programdan, öğrenciler memnun kaldı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder